Що таке фальцування та бігування та в чому між ним різниця?

Біговка і фальцювання належать до постдрукарської обробки готової друкованої продукції та обов'язково використовуються, наприклад, під час цифрового друку буклетів. Обидві операції призначені для того, щоб створити лінію згину. Начебто схожі операції, але насправді не одне й те саме.

Тому що:

Фальцювання - складання аркуша паперу з метою формування лінії згину механічним способом, за допомогою притискних валів, що забезпечують отримання рівного і стійкого згину;

Біговка також формує лінію згину. Але при цьому вона виходить не від притискного вала, а від дії прямокутної пластини або тупого ножа. Під їхньою дією відбувається вдавлення матеріалу, що дає змогу сформувати рівну борозенку, не порушуючи структуру паперу і зберігаючи барвистий шар цілим.

Біговка просто необхідна, якщо матеріали надруковані на щільному папері, а тим паче, якщо для друку використовувався картон. Чому? Тому що якісно виконати фальцювання матеріалів з великою щільністю дуже складно. Саме з цієї причини все, що надруковано на папері щільністю від 200 гр/м і вище прийнято бігувати, а не фальцювати, щоб гарантовано уникнути тріщин і заломів. Тому, наприклад, подарункові коробки зазвичай бігують, а ось буклети фальцюють (якщо, звісно, друк буклету не виконано на цупкому папері, оскільки він виконує представницьку роль).

Буває й так, що виконуються обидві операції. Наприклад, замовник прийняв рішення надрукувати якісні іміджеві буклети на папері щільністю 250 г/м. При цьому була запечатана вся поверхня. Щоб не пошкодити зображення, яке потрапляє під час такого запечатування на згин, необхідно спочатку виконати біговку, а потім уже проводити фальцювання. Інакше на папері з'являться некрасиві заломи і пошкодження надрукованого шару, і уникнути їх без біговки не вийде.

Обов'язково враховуйте ці моменти, замовляючи друк буклетів, ліфлетів та іншої поліграфічної продукції. Не забувайте про постдрукарську обробку, щоб отримати якісні представницькі та рекламні матеріали.