Підготовка Макетів з Білим Кольором, Вибірковим Лаком і Тисненням

 Підготовка Макетів з Білим Кольором, Вибірковим Лаком і Тисненням

Підготовка макетів для цифрового друку з використанням білого кольору, вибіркового лаку та тиснення фольгою – Детальний посібник крок за кроком

Пошагова інструкція на прикладі створення макета для друку з білим кольором

Основні принципи підготовки макетів для цифрового друку з використанням білого кольору, вибіркового лаку та тиснення фольгою виявляють схожість у своїй основі.

Це керівництво надасть вам докладний огляд принципів, які допоможуть вам створювати унікальні макети з різними комбінаціями білого кольору, вибіркового УФ-лаку та тиснення фольгою у єдиному виробі.

Основні вимоги до всіх макетів:

  1. Розміри макетів мають бути вказані в масштабі 1:1.
  2. Макет повинен мати вильоти (технічне збільшення макета для якісної порізки) з кожної сторони. Розмір вильотів залежить від конкретного продукту.
  3. Важлива інформація повинна знаходитися на відстані не менше 3 мм від лінії різу.
  4. Файли не повинні містити міток різу, хрестів суміщення, шкал і інших додаткових елементів.
  5. Використовувати колірну модель CMYK з профілем CoatedFOGRA39.icc/ISO Coated v2 (ECI).
  6. Роздільна здатність файлу повинна бути 300 dpi.
  7. Мінімальна товщина ліній CMYK на білому фоні – 3 мм.
  8. Мінімальний розмір тексту – 9 pt.
  9. Мінімальна товщина штриха/лінії або відстань між об'єктами повинна бути не менше 0,3 мм (особливо важливо для макетів з вибірковим УФ-лаком або тисненням фольгою).
  10. Заборонено використовувати будь-які ефекти, включаючи прозорість.
  11. Усі шрифти мають бути перетворені в криві.

Для макетів невеликого розміру або з дрібними шрифтами та логотипами рекомендується використовувати векторний формат.

Білим кольором друкуються такі елементи:

  1. Усі видимі елементи макета, які повинні бути надруковані білою фарбою у готовому виробі.

  2. «Підкладки» для кольорових елементів, що є заміною білого паперу для якісного друку іншими кольорами.

Необхідність білої підкладки при друку кольорових зображень пояснюється так:

При цифровому друку фарбами CMYK на чорному або темному папері колір, який видно на екрані, накладається на колір паперу. Це означає, що фарба або тонер не закривають повністю колір паперу-основи, а частково його пропускають через себе.

Без білої підкладки виникають такі проблеми:

  1. Отримання зовсім іншого кольору. Наприклад, при друку червоних літер на чорному папері без білої підкладки, надрукований текст буде мати темний брудно-червоний колір, який важко читати.

  2. Зображення або текст на чорному або дуже темному папері практично не буде видно (буде зливатися з кольором паперу)

Щоб уникнути таких проблем, важливо використовувати білу підкладку:

  1. Наприклад, якщо потрібно надрукувати червоний текст на чорному папері, спочатку текст друкується білим кольором. Цей білий колір виконує роль підкладки, яка заміщує білий папір. Потім поверх білої підкладки можна друкувати червоним кольором, який буде яскравим і чітким.

  2. Те саме стосується будь-яких кольорових зображень на чорному або темному та кольоровомупапері, або дизайнерському картоні.

Цифровий друк CMYK на прозорому матеріалі:

Під час друку фарбами CMYK на прозорому матеріалі всі об’єкти, що складаються з кольорів CMYK, будуть напівпрозорими. Це означає, що світлі кольори будуть практично непомітні або видно їх дуже слабко.

Для того щоб зображення і/або текст не були прозорими, потрібно додати білі підкладки під ці об'єкти. Біла підкладка відіграє роль білого паперу, і надруковані на ній зображення будуть яскравими і чіткими.

Чому в макеті елементи під друк білим не можна залишати просто білими, а треба визначити для них певний колір:

Будь-яке друкарське обладнання розпізнає звичайний білий колір (з палітри) як відсутність фарби (С0 М0 Y0 K0 = 0% фарби). Наприклад, коли друкується чорний текст на звичайному папері, принтер друкує чорний колір як тло, але не друкує текст, тобто насправді друкується тло, а не текст. Якщо такий макет друкувати на прозорій плівці, текст буде виглядати прозорим.

Для того щоб принтер міг розрізняти елементи, які повинні бути друковані білим кольором, їм треба присвоїти певний колір, який також є плашковим (Spot color) і має щільність 100%. Цей колір називається "White" (Білий). Крім того, обов'язково використовується атрибут OVERPRINT (накладання заливки). В якості основного кольору для плашкового білого використовується блакитний колір (С100 М0 Y0 K0).

Для чого потрібні плашковий колір і атрибут OVERPRINT:

Кольорове зображення в поліграфії формується шляхом змішування основних кольорів CMYK (циан, пурпурний, жовтий, чорний). Однак, отримати чисто білий колір шляхом такого змішування неможливо. Коли елемент позначається як блакитний (C), то принтер буде друкувати його блакитним, навіть якщо це має бути білий елемент.

Для друку білим кольором використовується плашковий колір або "Spot color", який розпізнається принтером як окремий колір, а не як складова CMYK. Тобто, створюється додаткова фарба під назвою "White" (білий).

Атрибут OVERPRINT (накладення заливки) контролює, як фарби накладаються одна на одну. Зазвичай, білий колір наноситься першим, а потім поверх нього друкується кольорове зображення (усі кольорові елементи макета, текст, логотипи і т.д.). Це означає, що спочатку білий колір наноситься на чорний або темний папір згідно з макетом, а потім кольоровий друк здійснюється поверх білого шару. Атрибут OVERPRINT вказує друкарні, що кольоровий зображення має бути надруковане поверх білого.

Усі елементи, які мають бути надруковані білим, слід виділити і згрупувати на окремому шарі поверх кольорового зображення. Для того, щоб забезпечити належний друк, цим елементам потрібно присвоїти атрибут OVERPRINT. Це дозволяє принтеру правильно ідентифікувати, що елементи повинні бути надруковані білим, і що будь-який інший кольоровий друк повинен бути здійснений поверх білого фону. Якщо атрибут OVERPRINT не вказано для елементів з використанням білого кольору, принтер може друкувати лише білий колір, а всі інші кольори будуть втрачені.

Принцип роботи атрибута OVERPRINT:

Давайте розглянемо приклад з жовтим логотипом на блакитному тлі:

  1. Створюємо макет: заповнюємо фон блакитним кольором і розміщуємо жовтий логотип поверх нього. На екрані макет виглядає так, як ми бачимо – блакитний фон і жовтий логотип.

  2. Без атрибута OVERPRINT: Якщо на цьому фоні розмістити інше зображення або текст, принтер надрукує тільки ті об'єкти, які видимі, і проігнорує фон. В нашому прикладі буде надрукований лише жовтий логотип, без блакитного фону.

  3. З атрибутом OVERPRINT: Якщо ж до жовтого логотипа додати атрибут OVERPRINT, принтер буде інтерпретувати інформацію інакше. Він спершу надрукує блакитний фон, а потім поверх нього розмістить жовтий логотип. Таким чином, результатом буде зелений логотип на блакитному фоні, оскільки жовтий і блакитний кольори змішуються у зелений.

Для того щоб бачити правильне накладання кольорів в програмі Adobe Illustrator, потрібно включити функцію "перегляд накладання кольорів" в вікні "color separation" (розділення кольорів).

У програмі CorelDRAW, щоб бачити правильне накладання фарб, слід використовувати функцію перегляду розділення кольорів та накладання фарб.

Підготовка макета для друку з використанням білої фарби в програмі Adobe Illustrator виглядає так:

  • Затверджений макет для друку створюється в колірній моделі CMYK. В ньому визначаються елементи, які мають бути надруковані білою фарбою. Загальна схема нанесення кольорів: матеріал (чорний або інший кольоровий папір) – біла фарба – друк CMYK.поліграфіка

  • Для друку на чорному або іншому кольоровому дизайнерському картоні білим кольором друкуються:

    • усі видимі білі елементи макета, такі як білі тексти, телефони,та підкладинка для логотипу;
    • підкладинкака для кольорових елементів логотипу та білі телефони та значки.

  • Відкривається макет, підготовлений для друку в колірній моделі CMYK. Всі елементи групуються: лого, тексти, значки, тло.

  • Створюється плашковий колір "White" як Spot color з параметрами C-100 M-0 Y-0 K-0 на панелі Swatches (Зразки). Цей колір буде використовуватися для підготовки об'єктів під друк білим.

  • Елементи під друк білим кольором переносяться в окрему групу або шар над елементами для друку CMYK. В цю групу потрібно включити все, що має бути просто білим, наприклад, білі тексти і значки. Також створюється підкладка для кольорових елементів.

  • Чорне тло видаляється, оскільки воно не буде друковане.

  • Для всіх елементів використовується створений плашковий колір "White".

  • На панелі Atributes (Атрибути) для всіх об'єктів під друк білим необхідно встановити атрибут Overprint fill/Overprint stroke (Накладання заливки/Накладання обведення), щоб матеріал під плашковими об'єктами був задрукований.

Перевірте наявність плашкового кольору "White" на панелі Swatches (Зразки).

  • У панелі Separation preview (Перегляд кольороподілу) перевірте кольори, які будуть надруковані CMYK, і всі елементи для друку білим.
  • Поставте галочку "Overprint Preview" (Перегляд накладання кольорів) і перевірте, чи заданий атрибут OVERPRINT всім елементам для друку білим і чи не зникли об’єкти CMYK.
  • При включеному Overprint Preview усі елементи під друк білим (для друку поверх кольорових об’єктів) мають стати напівпрозорими.
  • Якщо відключити групу елементів під друк білим, ви побачите таку картину: 

Зверніть увагу: білий текст на логотипі залишився! Кольорове тло в цих місцях надруковане не буде.

Текст із тла можна "вирізати" за допомогою панелі Pathfinder. Замість двох об’єктів, накладених один на одного (текст поверх тла), отримаємо один – тло з пробілами замість тексту.

В обох випадках отримаємо необхідний результат – якщо білі елементи відключити, то кольорові елементи матимуть такий вигляд, як у готовому виробі.

  • Збережіть макет у форматі .pdf.

    Будьте певні, що ви виконуєте всі ці кроки для забезпечення правильності підготовки макета для друку з вибірковим УФ-лаком, тисненням фольгою та іншими друкарськими ефектами.

    Вибірковий УФ-лак та тиснення фольгою є особливими методами обробки друкованого матеріалу, які надають йому додатковий обсяг та вигляд. Ось як вони використовуються та підготовлюються у програмі Adobe Illustrator:

    1. Вибірковий УФ-лак: Вибірковий УФ-лак наноситься на певні елементи зображення або на всю поверхню матеріалу, створюючи блискучий або матовий ефект.

      • Створення елементів для УФ-лаку: Створюються елементи, які мають бути покриті УФ-лаком. Це можуть бути окремі елементи або навіть самостійні шари з додатковою обробкою. Наприклад, логотип або певні акценти на макеті.

      • Позначення УФ-лаку: Для УФ-лаку створюється додатковий плашковий колір (Spot color) з іменем "Clear" та параметрами C-0 M-100 Y-0 K-0. Обов'язково встановлюється атрибут OVERPRINT (накладання заливки).

      • Групування елементів: Усі елементи, які мають бути під вибірковим УФ-лаком, групуються в окремий шар або групу.

    2. Тиснення фольгою: Тиснення фольгою - це процес, коли тонка металева фольга наноситься на друкований матеріал для створення високохудожнього ефекту.

      • Створення елементів для тиснення фольгою: Створюються елементи, які мають бути тиснуті фольгою. Вони повинні бути самостійними об'єктами, не дублюючись в основному зображенні. Зазвичай це можуть бути логотипи, текст або інші декоративні елементи.

      • Позначення фольги: Для кожного типу фольги (золото, срібло, зелене) створюється відповідний плашковий колір з параметрами відповідного кольору. Обов'язково встановлюється атрибут OVERPRINT.

      • Групування елементів: Елементи для тиснення фольгою також групуються в окремий шар або групу.

    3. Комбінація лаку, фольги та білої фарби: Якщо на макеті передбачено поєднання вибіркового УФ-лаку, фольги та білої фарби, то для кожного з цих ефектів слід створити окремий шар. Елементи на різних шарах не повинні об'єднуватися в групи, оскільки кожен ефект має різне призначення.

    Ці методи додадуть вашому друкованому матеріалу ексклюзивності та стилізованого вигляду. Важливо ретельно підготувати макети та налаштування, щоб досягнути бажаного результату.

    1. Золота фольга: Для золотої фольги використовуємо колір (С-0 M-0 Y-100 K-0) із іменем "Gold".

    2. Срібна фольга: Для срібної фольги використовуємо колір (С-0 M-0 Y-0 K-20) із іменем "Silver".

    3. Зелена фольга: Для зеленої фольги використовуємо колір (С-100 M-0 Y-50 K-0) із іменем "Green".

    Усі елементи, які мають бути покриті вибірковим УФ-лаком або тисненням фольгою, повинні бути винесені поверх друкованого зображення у окремий шар або групу. Важливо пам'ятати, що якщо в макеті передбачено комбінацію лаку, фольги та білої фарби, то для кожного з цих ефектів необхідно створити окремий шар. Елементи, які мають різне призначення, не повинні об'єднуватися в групи.

    Обов'язково слід пам'ятати, що при плануванні будь-якої комбінації лаку, фольги і друку білою фарбою необхідно створити окремий шар для кожного з цих ефектів. Для білої фарби, УФ-лаку та кожного кольору фольги повинні бути свої відокремлені шари. Важливо уникати об'єднання елементів з різним призначенням в одній групі.

    У цій статті ми детально розглянули процес підготовки макетів для друку з використанням білого кольору, вибіркового УФ-лаку та тиснення фольгою. Важливі аспекти роботи з кожною з цих технік були надані зрозуміло та докладно. Ви дізналися про створення плашкових кольорів, атрибут OVERPRINT для правильного накладання фарб, а також про важливість окремих шарів для комбінації різних друкарських ефектів. Підготовка макетів з використанням цих технік вимагає уважності та точності, проте результат вартує зусиль. Використовуючи білий колір, вибірковий УФ-лак та тиснення фольгою, ви зможете створити видатні друковані вироби, які зачарують своєю якістю та унікальністю.

    Поділитися

    Продукти з друком білим тонером, тисненням фольгою та вибірковим уф-лаком